Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2010

Κρατούμενοι στις φυλακές Διαβατών δημιουργούν χαρακτικά και ζωγραφιές

Χαρακτικά και ζωγραφιές δημιουργούν δύο κρατούμενοι, μαθητές του 3ου σχολείου δεύτερης ευκαιρίας, το οποίο λειτουργεί μέσα στις φυλακές των Διαβατών Θεσσαλονίκης. Ως πρώτες ύλες έχουν αντικείμενα που θα κατέληγαν στα σκουπίδια: τηλεκάρτα, ένα αλουμινένιο φύλλο καπάκι του καφέ, έναν στυλό χωρίς μύτη, καλαμάκια από σουβλάκια, αλλά και σπασμένες πέτρες από την αυλή της φυλακής.
Τα χαρακτικά και οι ζωγραφιές τους, ύστερα από σχετικό αίτημα που υπέβαλε η διευθύντρια του σχολείου δεύτερης ευκαιρίας Φιλιώ Μαρινοπούλου, εκτίθενται από τις 25 Οκτωβρίου έως και τις 5 Νοεμβρίου στην αίθουσα Τέχνης του Ε' δημοτικού διαμερίσματος του Δήμου Θεσσαλονίκης.

«Οι μαθητές- κρατούμενοι μέσω των δημιουργιών τους καταφέρνουν να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους μέσα στη φυλακή. Η θέση και η φιλοσοφία που διέπει αυτό το σχολείο είναι να μη δίνουμε απλώς γνώσεις, αλλά την ευκαιρία στον έγκλειστο μαθητή να ξεδιπλώσει και να αναπτύξει τις δεξιότητές του, αλλά και να νιώσει τη χαρά της δημιουργίας», δήλωσε στο «Έθνος» η κ. Μαρινοπούλου. Τα έργα των δύο μαθητών- κρατουμένων πωλούνται, αλλά «οι ίδιοι δεν το θεωρούν απαραίτητο, καθώς έτσι εκφράζουν αυτό που νιώθουν βαθιά μέσα τους», πρόσθεσε.
Ο πρώτος μαθητής- κρατούμενος είναι 40 ετών και δημιουργεί τα χαρακτικά. Όπως τον περιγράφει η κ. Μαρινοπούλου, ο Α. χαράζει στο αλουμινένιο φύλλο - καπάκι του καφέ λουλούδια, πρόσωπα ιστορικά, αγιογραφίες. Τα εργαλεία του είναι η χρυσή λωρίδα που τυλίγει το πακέτο των τσιγάρων, μία τηλεκάρτα και στυλό χωρίς μύτη και οι κορνίζες των έργων του φτιαγμένες με καλαμάκια από σουβλάκια αλλά και σπασμένες πέτρες από την αυλή της φυλακής. Η χαρακτική τον βοηθά να ξεφεύγει από το περιβάλλον της φυλακής. Ως χαρακτήρας είναι ήρεμος, ευγενικός και χαμηλών τόνων.
Η Λένα Δημητριάδου, καθηγήτρια Αισθητικού Γραμματισμού και καθηγήτρια των δύο έγκλειστων κατά τον προηγούμενο χρόνο, αναφερόμενη στον Α. τον χαρακτηρίζει «εφευρετικό», καθώς «έχει χρησιμοποιήσει για τα χαρακτικά του υλικά μαζικά, απρόσωπα, τα οποία προορίζονταν για τα σκουπίδια. Ωστόσο εκείνος -προσθέτει- επαναδιαπραγματεύτηκε τη χρήση τους και δημιούργησε έργα με προσωπικότητα».
Ο δεύτερος μαθητής- κρατούμενος είναι νεαρός και δημιουργεί ζωγραφιές με μολύβι. Όπως τον περιγράφει η διευθύντρια του σχολείου, ο Ν. είναι ένα νέο παιδί με ιδιαίτερες ευαισθησίες, έξυπνος και αυτοδίδακτος ζωγράφος. Το έργο του αποτελείται από 18 σχέδια με μολύβι και θέμα: «Διάλεξε δρόμο». Οι ζωγραφιές του δείχνουν πρόσωπα μέσα από τη φωτεινή πλευρά της ζωής (έρωτας, οικογένεια, φιλία, ομορφιά, επιστήμη) αλλά και από τη σκοτεινή (φυλακή, πόνος, ναρκωτικά, εγκατάλειψη).
Πηγή: Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου