«Αφηγούμαι τη ζωή μου, όπως και τη ζωή κάθε μετανάστη ο οποίος άφησε πίσω τη χώρα του σε αναζήτηση μίας καλύτερης ζωής. Η δική μου ιστορία δε διαφέρει σε πολλά από αυτές των υπολοίπων, αφού όλοι είμαστε μετανάστες», εξηγεί στον «ΑτΚ» ο Dashamir.
Ενημερώθηκε για το διαγωνισμό της Υπατης Αρμοστείας από τους καθηγητές του στο σχολείο και αποφάσισε να φτιάξει ένα βίντεο αφιερωμένο σε όλους τους μετανάστες του κόσμου.
«Ξέρω ότι 29 δευτερόλεπτα είναι λίγα, αλλά, αν δώσεις σημασία, θα καταλάβεις πολλά. Για τους λόγους που αναγκάζουν κάποιον να φύγει από τον τόπο όπου γεννήθηκε, για τα βάσανα, τις ταλαιπωρίες και τις ζωές που πολλές φορές χάνονται στη διαδρομή, αλλά και την ανάγκη να ζήσουμε όλοι μαζί, ενωμένοι χωρίς μίσος και ρατσισμό», αναφέρει.
Ο ίδιος θεωρεί άλλωστε την Ελλάδα δεύτερη πατρίδα του, καθώς εδώ βρήκε ανθρώπους που του στάθηκαν και του φέρθηκαν ισότιμα ακόμη και στις δύσκολες στιγμές που ζει μέσα στη φυλακή. «Οταν πρωτοήρθα στην Ελλάδα, ήμουν 15 ετών και ολομόναχος. Δεν είχα κανέναν να μου πει τι είναι λάθος και τι σωστό. Εκανα ένα λάθος και θα το πληρώσω μέχρι τέλους. Αλλά θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό γιατί μέσα στη φυλακή, και ιδιαίτερα μέσα στο σχολείο, έχω συναντήσει ανθρώπους που με βοήθησαν και με στηρίζουν να γίνω καλύτερος», συμπληρώνει.
Για μία ξεχωριστή συμμετοχή έκανε λόγο και η υπεύθυνη του τομέα ενημέρωσης της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Καίτη Κεχαγιόγλου. «Συζητώντας με τον Dashamir μας είπε ότι όλοι μπορούν να κάνουν λάθη, σημασία όμως έχει ότι, γνωρίζοντας τους κατάλληλους ανθρώπους, μπορείς να ξεπεράσεις το παρελθόν. Nα ονειρευτείς ένα καινούργιο μέλλον και να γίνεις ένας καλύτερος άνθρωπος», ανέφερε σε δηλώσεις της στον «ΑτΚ».
Ενας από τους ανθρώπους που με την παρουσία και τη δουλειά τους έχουν ανοίξει νέους ορίζοντες στις ζωές των κρατουμένων είναι και η διευθύντρια του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών Διαβατών, Φιλιώ Μαρινοπούλου. «Ολοι αισθανόμαστε πολύ περήφανοι για τις διακρίσεις των μαθητών μας και πάνω απ' όλα για το γεγονός ότι ασχολούνται με δραστηριότητες που τους ωθούν στη δημιουργία και τη γνώση. Ο Dashamir μας συγκίνησε ιδιαίτερα, επειδή, όταν ήρθε στο σχολείο, δε γνώριζε να γράφει ελληνικά ούτε και να χειρίζεται τους υπολογιστές και μέσα σε δύο χρόνια κατάφερε να σημειώσει πολύ μεγάλη πρόοδο», τονίζει η κ. Μαρινοπούλου, η οποία μάλιστα κατέθεσε αίτημα για να πάρει ειδική άδεια ο Dashamir και να τον συνοδέψει η ίδια στην τελετή της βράβευσης.
Η συγκεκριμένη διάκριση δεν αποτελεί το μοναδικό κατόρθωμα των μαθητών του σχολείου, καθώς με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, πριν από λίγες ημέρες, 14 μαθητές διακρίθηκαν στο διεθνή διαγωνισμό μαθηματικής σκέψης «Kangourou Sans Frontieres», ο οποίος έχει ως στόχο την προώθηση των Μαθηματικών με διασκεδαστικό τρόπο, χωρίς φυλετικές ή κοινωνικές διακρίσεις.
Επιπλέον, πρόσφατα 15 μαθητές του ΣΔΕ Διαβατών έδωσαν εξετάσεις για το πιστοποιητικό ελληνομάθειας και πέντε για το πιστοποιητικό αγγλικής γλώσσας. «Αυτές οι διακρίσεις αποτελούν σημαντικό κίνητρο για όλους και τους δίνουν δύναμη για να συνεχίσουν να έρχονται στο σχολείο και να προσπαθούν συνέχεια για κάτι καλύτερο», καταλήγει η κ. Μαρινοπούλου.

http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=94909